donderdag 11 december 2014

Sfeerlicht met draden



De led-lichtjes in deze draadvormige schaal zorgen voor de nodige kerstsfeer. Je maakt deze kom door in hars- of porceleingips gedrenkte draden willekeurig te draperen over een halve piepschuimbol van 30 cm doormeter. Eenmaal gedroogd en verhard, heb je een bolvormige schaal. Hier zie je hoe het in zijn werk gaat maar dan deze keer dan met een bolvorm als basis.



De batterij van de led-lichtjes zit verstopt in het steuntje onder de schaal en vermits het kabeltje kleurloos is merk je niets van de draden. Het steuntje maak je met behulp van gipsverband (op de gewenste breedte geknipt) en nat zijnde, gevormd rond een koker als mal.

8 opmerkingen:

  1. Hé hoe leuk !! Geweldig "receptje" - en veilig voor de lijn ;-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allé zunne... als ge ons Ymme bezig hoort, is 't weer of het niks is die schaal maken! Geweldig schoon... jippie ik heb er al zo een groene.... ( 'k wil alle reageerders bij deze groenjaloers maken!!!) van de hand van Ymme herself! Maar ge moet ne keer zo ne workshop geven ... ik kom alvast want deze witte is ook weer geweldig... en ge weet als ik iets in mijnen allene moet doen dan komen d'r malheure van! Dus ge moogt me al inschrijven voor uwe workshop! :-)
    Enne 'k heb u gemist? Te druk met workshops voor een ander te geven zeker? ;-)
    (ja, ge weet het hé... plagen is....)
    Alvast een fijn weekend nichtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat ik een privé workshopke moet geven voor ons Onliemie want ik de afdelingen is dat alweer voorbij. En ge hebt mij gemist, heb ik dan weer zo lang niks laten horen? Met ouder worden krijgt ne mens het verdorie nog drukker, niet te geloven hè!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou u aan uw woord! Beloofd is beloofd! Amaai dat gaat een gesmodder worden wat mij betreft! ;-)

      Verwijderen
  4. mooi gedaan...ymme..heel origineel

    BeantwoordenVerwijderen

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...