vrijdag 29 november 2013

Halssnoer met Chinese knopen

Af en toe maak in eens een halssnoer, zo ook dit met Chinese knopen.


Voor deze techniek van knopen heb je hopen geduld nodig want het is een heel bewerkelijke knoop en als hij dan toch voltooid is zit hij soms niet op de plaats waar je hem hebben wil en dan moet je hem nog verschuiven. Maar alles lukt met 'geduld'.


Je hebt er parels voor nodig waarvan het gaatje voldoende groot is om er het zijdekoord (2 mm) doorheen te rijgen. Ik gebruikte platte aquamarijn stenen. Ik ben er eigenlijk niet zeker van dat het dit soort steen is maar ik denk van wel.
Op de volgende tekening zie je de weg die het touw moet afleggen om tot het gewenste resultaat te komen.
Je hebt er 2 à 3 m koord voor nodig


Hier zie je hoe je de knoop moet verplaatsen als dat nodig is:




bron: Stijlvolle sieraden met kralen en Chinees knoopwerk . Auteur: Suzen Millodot

2 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Lijkt me ook doenbaar die knopen of ben ik nu te euforisch? Ga ik in ieder geval een keertje proberen. Ik zou meer moeite hebben (denk ik hé) met achteraan het slotje te bevestigen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He ymme .ingewikkeld zeg, maar het is u toch gelukt. Proficiat! gr bi

    BeantwoordenVerwijderen

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...