woensdag 10 juli 2013

Confituur van stekelbessen

Onze stekelbessen zijn rijp dus tijd voor confituur. We hebben een struik met de groene en eentje met de rode variëteit. Deze laatste liet ik goed rijpen en dus een rode kleur krijgen, perfect voor een confituur met een mooi kleurtje. Want het oog wil ook wat. De groene stekelbes is even lekker maar ik hou meer van een rood dan van een groen tintje op mijn boterhammetje.


Dit heb je nodig:

1kg rode stekelbessen
500 g suiker
1 zakje Pec plus
1dl water

bereiding:

was en verwijder de steeltjes van de stekelbessen
laat ze samen met het water en de inhoud van het zakje pec plus gaarkoken
voeg de suiker erbij, laat smelten en breng terug aan de kook
laat 1 min goed koken
vul de kraaknette bokalen en sluit onmiddellijk af

De etiketjes op de potten kocht ik want het is me nog niet gelukt om ze zelf te maken zoals bij haar.

2 opmerkingen:

  1. Wat ben jij toch een bezige bij! En al die lekkere dingen! Ik wil alvast een boke met stekelbessenconfituur de 2de augustus!

    BeantwoordenVerwijderen

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...